07.03.2024
FC HEIBOS U 13 (KALMTHOUT) - KSK WEELDE U13
Heibos - Weelde (6)

Vooreerst een oprechte dank aan het bestuur van FC HEIBOS. De manier waarop de spelers, de technische staf en de supporters bij aankomst ontvangen werden was hartverwarmend. Gesmeerde broodjes – koffiekoekjes – wafeltjes aan alles was gedacht om ervoor te zorgen dat iedereen met “full energy” aan de wedstrijd kon beginnen.

Waar menig mama – papa – grootmoeder en/of grootvader met de nodige stress de terreinen van FC Heibos opwandelde stelde trainer Paul Baeyens iedereen gerust. “Trust the proces – da komt hier allemaal dik in orde”.

Om 18.00 uur stipt werd de wedstrijd op gang gefloten. De eerste tien minuten moesten onze jongens wennen aan de omstandigheden … het stroomlijnen van de adrenaline - de gewenning aan het kunstgras – de intimidatie van een héél fysieke tegenstander. Het maakte dat we de eerste en minuten van de wedstrijd wat achter de feiten aanholden. De 1 – 0 was dan ook te verwachten.

Vertwijfeling alom bij menig supporter … shit … we gaan hier toch niet op onze donder krijgen hé?! Doch … Paul bleef de rust zelve … stak zijn duimpje ophoog, knipoogde en sprak heel beheerst “Trust the proces!”.

En zo geschiedde … langzaam maar zeker ontstond er een enorme grinta onder KSK Weelde. Vechtlust gecombineerd met overgave – gekruid met overwinningsdrang resulteerde al snel in de gelijkmaker. Een doelpoging ontglipte uit de handen van de doelman van FC Heibos, waarna er héél alert werd gereageerd en kon Mehdi Gharred de gelijkmaker binnentikken. Alles te herdoen! Trust the proces!

Ondanks dat FC Heibos fysiek doorduwde, behield KSK Weelde de controle over de wedstrijd.

• Finn Janssens, die heel beheerst en vol vertrouwen in doel stond.
• Seppe Huybs, rots in de branding.
• Senne Porto-Carrero, zwermend op de rechterflank.
• Axel Jacobs, kopbalsterk en oerdegelijk verdedigend.
• Rik Van Den Broek, verdienstelijk zowel in de verdediging als in de aanval.
• Sjoerd Schellekens, wervelend over het middenveld.
• Medhi Gharred, flitsende acties op het juiste moment.
• Ferre Van Den Heuvel, hebben en houden in de strijd werpend.
• Ward Baeyens, bikkelend op de linkerflank.
• Bent Moeskops, zwaar wegend op de verdediging.
• Stan Heylen, vurige supporter.
• Bjorn Krijnen, opwarmmeester van de reservespelers.

KSK Weelde kon net voor het einde van de tweede time de verdiende 1 -2 scoren. Het was Sjoerd Schellekens die héél beheerst de netten deed trillen.

Ondanks het overwicht en de voorsprong bleef KSK Weelde focus behouden. Er werd gevochten voor elke bal – elk duel op het scherp van de snee - een scherpe tackel – een stevige duw – hevige supporters … alle ingrediënten van een echte cupwedstrijd waren aanwezig.

Na 70 minuten viel de verdiende en bevrijdende 1 – 3. Het was Rik Van Den Broek die scoorde. De kopjes van FC Heibos gingen wat naar beneden hangen en er ontstond zelfs wat irritatie onder de thuisspelers. Het zorgde ervoor dat enkele minuten voor affluiten Sjoerd Schellekens het feest helemaal compleet maakte. 1 – 4 , wedstrijd gespeeld!

Na het verlossende fluitsignaal ontstond er een uitbundig feest. De zigge-zagge-zigge-zagge-hoi-hoi hoi’s weergalmden in het stadion.

Dik verdiend en wat een wedstrijd. Proficiat!

Echter … er is een spreekwoord met in de hoofdrol een beer die geschoten gaat worden voor zijn vel!
We zijn er belangen nog niet … maar een grote stap richting finale is gezet!

In de kantine werd nog vlijtig nagepraat – doch … morgenochtend wacht opnieuw de werkplicht.

We stapten dan ook naar onze auto’s. Trainer Paul Baeyens stapte in zijn gepimpte Renault Scenic met sportvelgen. Net voor het afrijden draaide hij zijn raampje open en groette iedereen; “Trust the proces!” Duimpje omhoog en weg was hij!

We doen een warme oproep aan iedereen die de jeugd van KSK Weelde een warm hart toedraagt. Kom onze U13-boys op 18 april 2024 om 19.00 uur aanmoedigen. Nog 80 minuten wachten onze jongens van een finale plaats – jullie steun maakt mee het verschil! Allen op post.

Ook komen voetballen?

Schrijf je in bij KSK Weelde!